AG heeft een rijk verleden als verzekeraar. In 1824 waren we  al actief in wat enkele jaren later België zou worden. Ondertussen zijn we, met meer dan 2,7 miljoen klanten, uitgegroeid tot de marktleider in de Belgische verzekeringssector. We zijn een multikanaalverzekeraar die  een volledig assortiment van verzekeringsproducten aanbiedt, producten die beantwoorden aan de behoeften van alle marktsegmenten. Van particulieren tot professionals , van zelfstandigen tot grote ondernemingen, elke klant vindt bij ons levensverzekeringen en schadeverzekeringen (auto, brand, ongevallen, hospitalisatie, burgerlijke aansprakelijkheid…), naast alle mogelijke oplossingen voor zijn/haar aanvullend pensioen.

Kerncijfers

Meer dan 4.000 zelfstandige makelaars en Fintro-agenten verdelen de producten van AG​.

Zowat 591 ​kantoren van BNP Paribas Fortis en 660 postkantoren van bpost bank bieden onze producten aan.

​Bedragen in miljoen EUR2019​​
Premie-incasso​​
6.600
Nettoresultaat ​569
Beheerd vermogen Leven   ​58.2
Solvabiliteitsmarge ​(Solvency II)
220,7 %​​

Voornaamste activiteiten

​AG verzekert de gezinnen die zich willen beschermen, zichzelf en hun goederen (via de verzekeringen auto, brand, ongevallen, aansprakelijkheid, hospitalisatie…), of die hun financiële toekomst willen veilig stellen via een levensverzekering (sparen of beleggen). We begeleiden ook dagelijks zelfstandigen en ondernemingen die hun activiteiten en hun medewerkers optimaal willen beschermen.

AG wil ook een rol spelen in het leven van zijn klanten op het gebied van preventie, voorzorg en bijstand. En dat doet de onderneming via verschillende initiatieven zoals Phil at Home (een dienst voor bijstand aan huis voor senioren), SoSimply (een onlineplatform om klussen in huis te laten uitvoeren) en AG Health Partner​ (een dochteronderneming van AG die uitgebreide, wetenschappelijk onderbouwde programma's ontwikkelt op maat van bedrijven die het welzijn van hun werknemers willen garanderen). ​

Via AG Real Estate, een dochteronderneming van AG en één van de voornaamste actoren in de Belgische vastgoedsector, investeren we een deel van onze activa in vastgoed.

Missie

​AG wil een solide en betrouwbare partner zijn voor zijn klanten en distributiepartners, door hen kwaliteitsvolle verzekeringsoplossingen, innoverende producten en een hoogkwalitatieve service aan te bieden. 

AG wil zijn positie van marktleider versterken

  • door zijn intense samenwerking met de makelarij verder te verzekeren,
  • door zich te onderscheiden als voornaamste verzekeraar in België,
  • door solide en duurzame klantenrelaties te onderhouden met de grote ondernemingen,
  • en door zijn klanten bescherming, preventie, bijstand en aanverwante diensten aan te bieden zodat ze hun leven voluit kunnen beleven​​.

Marktpositie

​Eind 2019 had AG een globaal marktaandeel van 23,7  %, waardoor we  de absolute marktleider in België zijn. We danken deze eerste plaats aan ons marktleiderschap in levensverzekeringen en onze tweede plaats in Niet-Levensverzekeringen.

 

Onze positie op de verzekeringsmarkt

Marktaandelen op 31 december 2019

​​​
 

De ratings van AG



* enkel voor Insurer Financial Strength.
** Sinds 2009 neemt AG niet langer deel aan Moody's credit rating proces en verleent het geen toegang tot de boekhouding, rapporten en andere relevante interne documenten.

Meer weten? Surf dan naar onze speciale pagina over ‘ratings’.

​​​​