Wie zijn wij?

supporter de votre vie

AG, de oudste verzekeringsmaatschappij van België!

'AG' is een naam die al bijna 200 jaar weerklinkt in het Belgische verzekeringslandschap. In 1824 was de maatschappij al actief in wat een paar jaar later België zou worden. Ondertussen is AG, met meer dan 2,7 miljoen particuliere klanten, uitgegroeid tot de marktleider in de Belgische verzekeringssector.

In 2020 is AG een multikanaalverzekeraar die een volledig aanbod van verzekeringsproducten aanbiedt die beantwoorden aan de behoeften van iedereen. Particulieren, professionals, zelfstandigen of grote ondernemingen, elke klant vindt er levensverzekeringen en schadeverzekeringen (auto, brand, ongevallen, hospitalisatie, burgerlijke aansprakelijkheid, …), aanvullende pensioenoplossingen en producten en diensten die verder gaan dan louter verzekeringen (preventie en bijstand).

supporter

Ons streefdoel: u zo goed mogelijk beschermen

Bescherming van goederen

AG biedt verschillende producten en diensten aan die de goederen (voertuig, woning) en de aansprakelijkheid (burgerlijk en professioneel) van zijn klanten (particulieren, bedrijven en professionals) beschermen.

Bescherming van personen

AG biedt individuele en collectieve spaar-, pensioen- en levensverzekeringscontracten, én oplossingen voor gezondheidszorg en gewaarborgd inkomen.

Bescherming van kapitalen

AG belegt en beheert als een goede huisvader de kapitalen die zijn klanten hem toevertrouwen. We beleggen ze op een gediversifieerde manier en met een langetermijnperspectief.


AG wil een sterke en betrouwbare partner zijn voor zijn klanten en distributiepartners door hen kwalitatieve verzekeringsoplossingen aan te bieden, alsook innovatieve producten en een hoogwaardige dienstverlening.

AG wil zijn positie als marktleider versterken:

  •  Door de intensieve samenwerking met de makelaars, Fintro-agenten en bankkantoren van BNP Paribas Fortis voort te zetten
  •  Door voortdurend te innoveren om zo goed mogelijk te beantwoorden aan de veranderende behoeften van zijn klanten
  • Door sterke en duurzame klantrelaties met grote ondernemingen te onderhouden
  • Door zijn klanten te stimuleren om voluit te leven door hen bescherming, preventie, bijstand en aanverwante diensten te bieden

Meer dan een verzekeraar voor de Belgen

Ongeveer 3 miljoen Belgen hebben vertrouwen in AG. Een grote verantwoordelijkheid waarvan we ons volop bewust zijn. Hierdoor begrijpen we ook beter de behoeften van onze samenleving. AG breidt zijn aanbod aan oplossingen op het gebied van preventie, bescherming en bijstand dan ook voortdurend uit. 

Verzekeren blijft natuurlijk de kernactiviteit van ons bedrijf, maar we doen veel meer dan dat. AG is rechtstreeks betrokken bij Belgische maatschappelijke en duurzame projecten en ondersteunt innovaties en nieuwe technologieën op gebieden die verder gaan dan verzekeringen. 

Enkele voorbeelden?

  • Yongo, een spaar- en beleggingsplatform dat ouders, kinderen, familie en vrienden samenbrengt om het kind te leren omgaan met geld en zijn/haar financiële opvoeding kind te ondersteunen.
  • My Global Benefits, een beveiligde tool die werknemers een duidelijk overzicht geeft van hun aanvullend pensioenplan en/of hun  verzekeringen Gezondheidszorg.
  • SoSimply, een onlineplatform voor kleine of grote werken aan de woning.
  • AG Health Partner, een dochteronderneming van AG die globale en wetenschappelijk onderbouwde programma’s ontwikkelt op maat van bedrijven die werk willen maken van het welzijn van hun werknemers.

Belangrijke cijfers

We zijn trots dat we u kunnen steunen

+3

miljoen klanten

1 op de 2 Belgische gezinnen heeft een contract bij AG

Bekijk al onze belangrijke cijfers

4.277

medewerkers

zetten zich dagelijks in om u te helpen en bij te staan

Lees meer over onze medewerkers

> 5.000

distributiepartners

makelaars en bankkantoren geven u het beste advies en begeleiden u

Lees meer over onze distributiepartners

Onze organisatiestructuur

Het directiecomité

Onder de verantwoordelijkheid van CEO Heidi Delobelle is AG georganiseerd in 3 operationele entiteiten. Ze worden ieder geleid door een eigen directeur en beschikken over een specifiek organisatiemodel, aangepast aan hun distributiepartners en klanten. Deze 4 directieleden vormen samen met 5 andere directeurs het directiecomité (9 leden in totaal), dat instaat voor de uitvoering van de strategie van AG.

De raad van bestuur

De raad van bestuur bestaat uit 13 leden die samen de strategie van AG bepalen. De raad ziet toe op de uitvoering van de strategie door het directiecomité, met inbegrip van de governance-, maatschappij- en milieuaspecten.