Une question administrative ou financière
Une question administrative ou financière

Adreswijziging of beheer van uw betalingen?

Une question administrative ou financière
Adreswijziging of beheer van uw betalingen?

De bescherming van mijn gegevens (GDPR)

Veelgestelde vragen

De Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG (de Engelse benaming GDPR wordt vaker gebruikt) is de nieuwe Europese privacywetgeving. Ze treedt in werking op 25 mei 2018 en wil de persoonsgegevens van particulieren in de Europese Unie beter beschermen.

Uw naam, foto, telefoonnummer, code, wachtwoord, contractnummer, e-mailadres, … zijn gegevens die van u zijn. Van u als persoon. Daarom noemen we ze persoonsgegevens.

Als u wil, kunt u uw gegevens inkijken en laten verbeteren. In bepaalde gevallen kunt u ze zelfs laten verwijderen. Soms kunt u zich ook verzetten tegen bepaald gebruik van uw gegevens, weigeren dat ze volledig automatisch verwerkt worden of vragen om ze over te dragen aan u of aan een derde partij. U kunt zich ook altijd verzetten tegen het ontvangen van commerciële informatie over onze producten en diensten.

Wij van AG Insurance vinden uw privacy belangrijk. Heel belangrijk. Als ‘supporter van jouw leven’ gaan we er dan ook uiterst zorgzaam mee om. We verwerken uw persoonsgegevens op een transparante en wettelijk correcte manier.

We vinden het dan ook normaal dat wij gegevens bijhouden om u snel te kunnen bereiken en om u zo goed mogelijk te kunnen bijstaan. Maar we gebruiken ze ook om u commerciële informatie over onze producten en diensten te bezorgen die u interesseren. Daarnaast dienen uw gegevens o.a. ook om onze wettelijke verplichtingen na te komen, fraude te voorkomen en om onze interne processen te optimaliseren.

Als wij met uw gegevens aan de slag gaan, dan zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking ervan. Enkel personen die uw dossier behandelen, kunnen ze raadplegen en verwerken. Deze personen hebben een strikte geheimhoudingsplicht en gaan er heel bewust mee om. Maar er is meer: we bewaren uw gegevens niet langer dan nodig en zoals wettelijk voorzien.


Klik hier om onze volledige privacyverklaring te lezen.

Stuur ons uw vraag met een dubbelzijdige kopie van uw identiteitskaart via e-mail naar: AG_DPO@aginsurance.be
of met de post naar: AG Insurance, Data Protection Officer, Emile Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel



Ik verhuis

Bezorg zeker uw nieuwe contactgegevens aan uw verzekeringsadviseur!

Bereid je verhuis voor aan de hand van deze handige checklist.

Veelgestelde vragen

Hebt u uw verzekering afgesloten bij uw makelaar?

Geef uw nieuw adres meteen door aan uw makelaar.

Hij kan een bijvoegsel opmaken als uw adreswijziging een impact heeft op uw verzekering.


Hebt u uw verzekering afgesloten bij een BNPPF-kantoor?

Ga dan naar een kantoor met uw elektronische identiteitskaart nadat u uw adres hebt laten wijzigen bij uw gemeente of stad.


Mijn betalingsberichten

Mijn betalingsberichten elektronisch ontvangen


Mijn betalingsberichten via e-mail

Mijn betalingsberichten via Zoomit

Veelgestelde vragen

We kunnen u helpen zodra we uw betaling hebben ontvangen, ongeveer drie werkdagen na de uitvoering ervan.

Neem vanaf dan contact op met ons op het nummer 02/664 15 17 en zorg ervoor dat u deze informatie bij de hand hebt:

  • Bankrekening van de opdrachtgever
  • Precieze bedrag
  • Datum van de betaling

  • Saldo ontoereikend? Zuiver uw bankrekening zo snel mogelijk aan.
    Wat daarna?
  • Hebt u een Familis-dossier? Bij de volgende vervaldag bieden we de domiciliëring opnieuw aan en worden de verschuldigde bedragen (betalingsherinnering) en de volgende vervaldag afgehouden.
  • Hebt u één contract? We bieden de domiciliëring 3 keer aan uw bank aan. Als de 3e poging om het geld af te houden mislukt, ontvangt u een herinnering om de betaling manueel uit te voeren via een overschrijving.
  • Stond er voldoende geld op uw bankrekening, maar is de domiciliëring toch niet gelukt? Contacteer uw bank.

  • Hebt u een Familis-dossier? Uw verzekeringsmakelaar moet de verzending via e-mail activeren. U kunt dit ook zelf doen als u surft naar https://support.aginsurance.be/fr/onboarding/activate. U kunt de activeringscode gebruiken die u terugvindt op uw laatste afrekening (1 maand geldig).
  • Hebt u één contract? Of een Modulis-dossier? Dan kunt u contact opnemen met de dienst Client Recovery Center om de verzending via e-mail te activeren. U kunt dit ook zelf doen als u surft naar https://support.aginsurance.be/fr/onboarding/activate. U kunt de activeringscode gebruiken die u terugvindt op uw laatste betalingsbericht (1 maand geldig).

Na de activering ontvangt u alle afrekeningen en betalingsberichten via e-mail op het adres dat u hebt doorgegeven.

Neem contact op met de dienst AG op het nummer 02/664 15 17 of stuur een e-mail naar crcnl@aginsurance.be met uw contract- en/of dossiernummer en het rekeningnummer waarvoor u Zoomit wil activeren. Eens uw aanvraag is geregistreerd, ontvangt u via pc banking een uitnodiging bij de volgende vervaldag.


Na de acceptatie ontvangt u alle betalingsberichten via Zoomit.

Er zijn 2 mogelijkheden:


  • U neemt contact op met uw makelaar (hij zal u vragen om een SEPA-domiciliëringsmandaat in te vullen en te ondertekenen).

  • U contacteert de dienst Client Recovery Centre telefonisch op het nummer 02 66 415 04 of via e-mail naar crcnl@aginsurance.be, met uw contract- of dossiernummer.

  • U kunt uw domiciliëring stopzetten via uw bank door uw SEPA-domiciliëringsmandaat te herroepen voor de schuldeiser AG Insurance met identificatienummer: BE81ZZZ0404494849.

  • U kunt dit ook aanvragen bij onze diensten op het nummer 02 66 415 04 of via e-mail naar crcnl@aginsurance.be. Vermeld het desbetreffende contract- of dossiernummer of het nummer van het mandaat.



Contacteer AG Insurance

Vraag over uw betalingsberichten?

Telefonisch (van 8 u. tot 16.45 u.)
+32 2 664 15 17