Hospicare KMO
Een oplossing op maat van uw kmo: goede bescherming, weinig administratie en geen keuzestress.
 
Op maat van de kleine onderneming

Uw werknemer krijgt een stevige basisbescherming die u eenvoudig uitbreidt.

Budget onder controle

In een eenpersoonskamer betalen uw werknemers de vrijstelling zelf. Zo blijven de kosten onder controle en ligt uw jaarpremie vast.

Ideale alternatieve verloning

Voordeliger dan een loonsverhoging: wat u investeert in uw werknemers gaat volledig naar hen.

Gunstige aansluitingsvoorwaarden

Uw werknemers én hun gezinsleden zijn verzekerd zonder medische formaliteiten.

 

Wat heeft deze verzekering mijn kmo te bieden?

​Meer nog dan in een groot bedrijf, vormen uw medewerkers de motor van uw onderneming. U wilt dus dat ze graag voor u komen werken en het beste van zichzelf geven. Hospicare KMO is voor bedrijven met vijf tot veertien werknemers de ideale manier om medewerkers extra comfort te geven én op een aantrekkelijke manier te verlonen.

Hospicare KMO is een oplossing zonder veel administratieve poespas. Het basispakket is zeer degelijk en de uitbreidingen overzichtelijk. U betaalt een vaste jaarpremie en u houdt uw budget onder controle omdat uw medewerkers de vrijstelling zelf betalen als ze voor een eenpersoonskamer kiezen.

Hospicare KMO is bedoeld voor kmo’s gevestigd buiten de volgende postcodes: 1000-1703, 1780, 1860-1861, 1930-1970 en 3080-3090. 

hospicare kmo  
Waarvoor zijn mijn medewerkers verzekerd?

Met Hospicare KMO hoeven uw werknemers zich geen zorgen te maken over de financiële nasleep van een hospitalisatie. Deze hospitalisatieverzekering betaalt de kosten terug, ongeacht de kamer die ze kiezen.

Standaardwaarborgen

Tijdens de ziekenhuisopname

  • kosten voor verblijf, geneesmiddelen en honoraria,
  • Prothesen, implantaten en andere medische apparaten
    • met tussenkomst van het RIZIV: 100 %,
    • zonder tussenkomst van het RIZIV: 100 % en tot 5 000 euro per verzekerde per jaar.
  • Ook bij daghospitalisatie.

Voor en na de ziekenhuisopname

  • Alle medische verzorging die rechtstreeks gelinkt is aan de ziekenhuisopname.
  • Van één maand vóór tot drie maanden na de hospitalisatie.

Bij een zware ziekte

Ook in het buitenland

Zelfs als uw werknemer in het buitenland onverwacht naar het ziekenhuis moet, hoeft hij zich geen zorgen te maken. Meer nog, in het buitenland is er zelfs extra bijstand voorzien.

Medi-Assistance

Als uw medewerkers in een Belgisch ziekenhuis terechtkomen, wordt de factuur rechtstreeks geregeld en hoeven ze geen voorschot te betalen (derdebetalersregeling). Tijdens en na hun verblijf in het ziekenhuis kunnen ze rekenen op huishoudhulp, kinderoppas, kraamhulp en vervoer.

Als uw medewerkers voor een twee- of meerpersoonskamer kiezen, is er geen vrijstelling. Voor een eenpersoonskamer betalen ze een vrijstelling van tweehonderd euro.    

Uitbreiding

U kunt de basisverzekering verder uitbreiden met de waarborg Delta. Hij beschermt uw werknemers nog beter:

  • voor- en nazorg wordt langer terugbetaald: twee maanden voor en zes maanden na de ziekenhuisopname,
  • vruchtbaarheidsbehandelingen,
  • alternatieve geneeskunde.

Waar en wanneer wordt uw werknemer beschermd?

Waar?

Zelfs als uw werknemer in het buitenland onverwacht naar het ziekenhuis moet, hoeft hij zich geen zorgen te maken. Meer nog, in het buitenland is er zelfs extra bijstand voorzien.

Wanneer?

Voor elke aangeslotene is er een algemene wachttijd van 3 maanden voorzien.
Deze wachttijd geldt niet bij ongevallen, sommige acute infectieziektes of ziektes van pasgeborenen (als alle gezinsleden aangesloten zijn).
Uw medewerkers (indien tussen 5 en 14 medewerkers) hoeven geen medische vragenlijst in te vullen om bij uw hospitalisatieplan aan te sluiten.

hospicare kmo  
hospicare kmo  
Welke service biedt AG Insurance?

Service voor u: trust in expertise

AG Insurance is marktleider in Employee Benefits, een betrouwbare partner dus. Ons kenniscentrum Gezondheidszorgen focust op innovatie en een kwalitatieve, flexibele en snelle dienstverlening. Deze service volgen we dagelijks van nabij op zodat we u de efficiëntie van onze callcenters en de kwaliteit van de schadedossiers kunnen garanderen.

Service voor uw medewerkers

Uw medewerkers zijn gerust als ze gehospitaliseerd worden en kunnen bovendien rekenen op een uitstekende service:

  • Alle informatie op een website die speciaal voor hen ontwikkeld werd.
  • Ziekenhuisopnames eenvoudig melden, online of via telefoon (24/24 en 7/7 bereikbaar voor dringende meldingen van een hospitalisatie)
  • Servicecenter voor schademeldingen en algemene inlichtingen over aansluitingsmodaliteiten, waarborgen, dekkingen en tarieven.

Bereikbaar per post, e-mail of telefoon, van maandag tot vrijdag van 8u tot 16u45. Uw medewerkers worden geholpen in de taal van hun keuze.

  • Gespecialiseerd team voor het beheer van schadegevallen. Het bezorgt uw medewerkers een gedetailleerde afrekeningsbrief.

Wat is niet verzekerd?

​Medische kosten die volgen uit een 'zware fout' (bv. roekeloos gedrag of gebruik en misbruik van alcohol of verdovende middelen) vallen buiten de dekking. Niet-medisch noodzakelijke behandelingen zoals esthetische ingrepen, anti-conceptiebehandelingen en preventieve check-ups en onderzoeken zijn ook uitgesloten.

Deze website bevat algemene informatie over verzekeringsproducten van AG Insurance. Het contract wordt gesloten voor de duur van één jaar, stilzwijgend hernieuwbaar op het einde van elk verzekeringsjaar. De exacte reikwijdte van deze producten vindt u in de algemene voorwaarden. Er geldt een wachttijd van 3 maanden.

hospicare kmo  
 
 
Consumentenbescherming & klachtenbeheer
Raadpleeg de wettelijke informatie over onze verzekeringen!