Indienen van je medische kosten
Wat zoek je?
Volg deze stappen
1
Verzamel je medische kosten
Zijn je medische kosten gelinkt aan een recente hospitalisatie, of niet?
Neen - Medische kosten zonder ziekenhuisopname

Moest je onlangs naar de dokter, tandarts of specialist, of heb je net voorgeschreven geneesmiddelen gehaald tegen de griep? 

Heb je een ambulante zorgenverzekering via je werkgever? Dan mag je de medische kosten die je tijdens het hele jaar maakte voor terugbetaling opsturen.

Belangrijk: de medische kosten voor de behandeling van een zware ziekte (bv. kanker) worden het hele jaar door terugbetaald via je klassieke hospitalisatieverzekering, zelfs los van een ziekenhuisopname en zonder ambulante zorgenverzekering. Houd alle facturen en bewijzen van je ziekenhuis, dokter(s), apotheek, ... dus goed bij (zie ook de FAQ over zware ziekten).


Ik heb mijn hospitalisatieverzekering via mijn werkgever/sector
Ik heb mijn hospitalisatieverzekering als particulier afgesloten
Ja - Medische kosten met (recente) ziekenhuisopname
Verzamel al je medische kosten in verband met je hospitalisatie. De kosten tijdens de opname, maar ook ervoor en erna. Dit zijn de zogenoemde 'ambulante kosten'.
  • ​Voor je opname

    ​Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties – zoals apotheek- en dokterskosten – terug binnen een bepaalde periode voor de opname, afhankelijk van je verzekering (meestal 1 of 2 maanden). De juiste periode staat in de bijzondere voorwaarden van je verzekering. Niet zeker over de periode? Als verzekerde via je werkgever kan je ook inloggen op My Global Benefits of langsgaan bij je personeelsdienst.

  • ​Tijdens je opname

    Je hospitalisatieverzekering betaalt vanzelfsprekend je ziekenhuisfactuur terug. Heb je de derdebetalersregeling Medi-Assistance, dan zal AG de opnamefactuur ontvangen en rechtstreeks betalen aan het ziekenhuis. Hiervoor is het wel belangrijk dat je je hospitalisatie op voorhand meldt aan AG. In andere gevallen krijg je de factuur thuis opgestuurd en mag je ze samen met je andere medische kosten verzamelen. Doe wel op voorhand al aangifte. zo Dan openen wij alvast een dossier. Dit vergemakkelijkt de verwerking van de kosten als je die later doorstuurt​.
  • Na je opname

    ​Net zoals ervoor kan je ook na je ziekenhuisopname nog behandeld worden om zo snel mogelijk te genezen. Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties terug die binnen een bepaalde periode na de opname vallen. Afhankelijk van je polis is dat 3 of 6 maanden.

Houd alle facturen en bewijzen van je ziekenhuis, dokter(s), apotheek, … goed bij.
 
Tip: bij je ziekenfonds kan je een handig overzicht van je verstrekte medische prestaties krijgen.​

Ik heb mijn hospitalisatieverzekering via mijn werkgever/sector
Ik heb mijn hospitalisatieverzekering als particulier afgesloten
2
Stuur je kosten op
Alle kosten verzameld? Verstuur ze online!
Scan of neem een duidelijke foto van je kosten en stuur ze online door. Vermeld zeker je correcte rekeningnummer en je contractnummer of je klantreferentie.

Ik heb mijn hospitalisatieverzekering via mijn werkgever/sector
Ik heb mijn hospitalisatieverzekering als particulier afgesloten
3
Ontvang je terugbetaling
Je afrekening

Na de verwerking van je opgestuurde medische kosten, maakt je beheerder voor jou een afrekening aan. Dit is een schriftelijk overzicht zodat je op een eenvoudige en transparante manier ziet wat wel en niet werd terugbetaald.

Ik heb mijn hospitalisatieverzekering via mijn werkgever/sector
Ik heb mijn hospitalisatieverzekering als particulier afgesloten
Hulp nodig ?
Je kan bij ons terecht met al je vragen over de terugbetaling van je kosten.
Wist je dat…
Waar vind ik mijn klantreferentie?
Wist je dat…
Ik vind mijn Medi-Assistance kaart niet meer. Wat moet ik doen
Wist je dat…
Wat als ik zowel een Medi-Assistance als een My Healthcare card heb?
Wist je dat…